Tools

Direct aan de slag met praktische en kant-en-klare wervingsactiviteiten

Bij nalatenschappenwerving komt het aan op goede marketing en persoonlijk contact. Arjen van Ketel beschikt over een aantal praktische tools die de effectiviteit van de werving vergroten, zoals betere doelgroepselectie, telefonische werving en het maken van inspirerende communicatiemiddelen.

Telefonische werving

Een telefoongesprek is verreweg de meest efficiënte manier om met de oudere achterban te communiceren. Ook bij vervolgcontacten is het telefoongesprek belangrijk. Sinds 2009 werkt Arjen van Ketel samen met telemarketingspecialist Kalff. Het langstlopende en meest uitgewerkte TM-nalatenschappenprogramma in Nederland beschikt over speciaal geselecteerde en getrainde bellers, specifieke scripts en data uitwisseling. Arjen van Ketel: “Ik ben erg trots op onze expertise en de voortdurende verbeteringen en vernieuwingen in het programma. Mede dankzij de input van onze kritische opdrachtgevers hebben we een zeer hoogwaardige aanpak ontwikkeld.” 

Nalatenschappenfilter

Een goede doelgroepselectie is een voorwaarde voor succesvolle werving. De nalatenschappenfilter van Arjen van Ketel en EDM-Data selecteert binnen de database de relaties die het beste benaderd kunnen worden. Een verrijking van de database die meerdere jaren gebruikt kan worden. 

Brochures en copywriting

De vertaling van strategie naar goede communicatiemiddelen is een ambachtelijk proces. Samen met copywriter Frank Wijvekate verzorgt Arjen van Ketel die stappen. Vaak is de eerste stap het maken van een ‘Legacy Proposition’, de kern van alle communicatie rondom nalatenschappen. En het uitgangspunt voor het ontwikkelen van de verdere middelen zoals een brochure, website, leaflets, artikelen en advertenties.